ini bukan cerita NORA ELENA.. tapi ini adalah cerita CIK ELYNA...

Saturday 21 April 2012

aku, saya or elyna ???

byk gelaran atau panggilan yang kita boleh gunakan tuk diri kita.. bg elyna, gelaran "AKU" tu kasar bunyinya.. tu bg pandangan elyna la.. harap jangan ade sesape yang terasa la.. elyna mintak maaf awal2 kalau ade yang terasa ek.. elyna xbermaksud or xtujukan tuk sesape..

memang pada mula tulis blog ni elyna mulakan dengan "AKU" bg gelarkan peganti nama elyna.. tapi bila baca balik apa yang elyna dah tulis dalam ni wat elyna terpikir yang bahasa or gaya elyna ni sangatlah kasar.. kan? bukan elyna nak tunjuk baik or sopan.. ni apa yang elyna rasa tentang elyna.. 

pas elyna gunakan gelaran "SAYA", elyna rsa sgt formal la plak.. bila bercakap depan-depan ngn orang elyna jarang guna gelaran "SAYA"..  elyna rsa kekok.. rs mcm 'perempuan melayu terakhir' la plak...hehehe.. 

mg elyna slalu guna "AKU".. tapi tu dengan kawan2 sekolah yang maybe sekepala ngn elyna.. even ade yang sekepala ngn elyna, elyna xjugak guna gelaran "AKU" or "SAYA".. sebab elyna lebih suka gelarkan elyna dengan nama je.. contohnye mcm sekarang ni la.. xkira la dengan lelaki or perempuan, elyna tetap gunakan nama bila berkomunikasi ngn dorang..

tapi kekadang tu kan, kalau elyna naik angin, kasar ke x, baik ke buruk ke mg elyna xengat xpikir sume tu.. "AKU" jgak yang terkua dari mulut ni..

sekarang elyna xtau nk guna gelaran ape.. sb dlm blog ni kejap guna "AKU", kejap guna "SAYA" dan sekarang ni "ELYNA" plak.. kalau sesape yang sudi baca ni bantulah elyna ek.. gelaran ape yang sesuai tuk elyna gunakan.. bukan elyna nak tunjuk baik or sopan tau =) tapi nk ikut keselesaan =)

btw, morning to all bloggers.. awal elyna bgun hari ni.. sebab semalam elyna tido awal. around 11 pm dah dilamun mimpi yang xindah =( bia la kan mimpi xindah or what.. sebab mimpi tu kan mainan tido.. bukan kita je tau yang ade mainan.. tido pun ade mainan sendiri..

ok.. take care of ur self to all bloggers.. nikmati hari sabtu ni dengan aktiviti riadah yang berfaedah.. elyna  plak xdpt nk beriadah.. coz nak kena study ngn kwn.. sb elyna ade exam next week.. 3 paper kot.. tp elyna rsau dengan subjek kira2..sebab elyna lemah dalam kira2..byk formula ngn step yang elyna kna engat n hafal.. jari ni jgak kekadang slalu tersilap tekan numbor kat kalkulator ni ha.. doakan elyna ek =)  

1 comment:

  1. that is y i prefer guna 'i' tak rasa mcm kasar or formal sgt.. lgpun perbualan seharian pun mmg guna i.. rasanya guna aku tu time skolah je dulu haha.. dgn org yg lg tua i bahasakan diri dgn nama je.. :-)

    ReplyDelete