ini bukan cerita NORA ELENA.. tapi ini adalah cerita CIK ELYNA...

Saturday 14 April 2012

Sepi kot...

last entry 4. April.. hari ni 14 April.. 10 hari dah xmarah2 dalam blog ni.. ade byk cte yg nk cte.. tp xtau nk start mcm mane..

actually.. aku sunyi sgt kat sini.. xtau la nape.. rse cam sorang2 je kat cni.. ke cuma perasaan aku je.. aku rasa aku ni bukan diri aku yang sebenar. dulu aku lain.. sekarang aku lain. dulu aku senang nak bergaul ngn sesape je. aku senang nak hepi. tapi sekarang susah untuk aku gelak senyum macam dulu.. kalo la masa ni boleh putar balek.. memang banyak yang aku nak ubah.. tu pun KALAU kan.. dengan KALAU ni memang macam2 kte nak wat. tp xmungkin mse akn putar balek.. 

dah macam gelagat ngn pangai orang yang aku dh tgk alami sendiri.. macam benda yang dh jadi kat aku sekarang ni.. wat aku lebih kenal ngn setiap perangai orang.. xsemua orang yang nmpak baik tu baik juga hati dan akhlaknya. dan juga xsemua orang yang nmpk jahat tu jahat prangai nya.. tu masalah orang kita zaman sekarang. lebih suka menilai orang dari luaran berbanding dalaman.

orang zaman sekarang ni juga xkira la tua ke muda dah hilang sifat budi bahasa dan sopan santun.. nilai-nilai murni juga dah makin terhakis dek arus kemodenan sekarang.. dah jarang sekarang aku tengok orang muda hormati yang tua even beselisih tgh jalan pun wat xtau je.. walaupun dalam bas and kat mane je la.. orang sekarang lebih suka wat hal sendiri.. bukannya xnak masuk campur hal orang.. tapi ape salahnye kalau kita saling menghormati satu sama lain..

yang pasal hilang sifat budi bahasa.. orang sekarang kalau nak menegur, dorang xkan tegur secara berhemah.. and dorang juga xkan tegur depan orang yang dorang nak tegur. tapi dorang akn gunakan medium perantaraan yang membolehkan dorang sampaikan ape yang dorang nak sampaikan contahnya facebook. kalu nak menegur pun tegur secara elok. jangan la sampai nak perli orang lain. mengata orang lain dengan menggelarkan orang tu dengan perkataan yang xelok..

rindu dengan zaman kanak-kanak dulu.. kita xpyh nak pikir masalah yang jadi.. budak-budak hanya tau nak berseronok je.. xkira la kena marah byk kali pun.. kte xkan amek kesah pun yg penting kte enjoy kan mse jd budak-budak dlu. tapi sekarang ni kte meningkat dari alam remaja ke alam dewasa.. byk yg perlu kte pikirkan..

p/s- aku rse ape yg aku mengarut ni xde kaitan ngn tajuk kot.. aku tulis ape yg aku rse nak tulis.. sory la kalu tulisan aku memeningkan orang yg baca.. kalo xnak baca pun aku xkesah sgt.. sb aku pun xmengharap tuk diberi perhatian..

0 comments:

Post a Comment